کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

چه زمانی سیستم شما crash می کند و از کار می افتد

تمام افرادی که با سیستم ویندور کار کرده اند به احتمال زیاد با پیام معروف " صفحه ابی رنگ مرگ " (blue screen of death) مواجه شده اند . ایا میدانید که این صفحه چیست و حاوی چه اطلاعاتی است؟
این صفحه که به جز کاراکترهای سفید رنگ ان، یکدست ابی رنگ است، به شما در مورد از کار افتادن سیستم تان هشدار میدهد . در این پیغام دو را حل به شما پیشنهاد میشود . این پیام یک هشدار جدی است که به شما اعلام میکند :کامپیوترتان در اثر خطا از کار افتاده است . و در این حالت در سیستم MACOS یک صفحه نمایش خالی حاوی یک کادر متن کوچک با تصویر یک بمب با فیوز روشن ظاهر میشود ، این صفحه ناخواسته هنگام Shut down ، دلیل از کار افتادن سیستم را به اطلاع شما میرساند .
معمولا اطلاعات مربوط به حافظه RAM سیستم شما روی صفحه نمایش به شکل کد ظاهر میشوند. به کمک این اطلاعات علت از کار افتادن سیستم خود و نیز نحوه جلوگیری از تکرار ان را در اینده متوجه خواهید شد.

Infinite loop

حلقه نامتناهی infinite loop)) یکی دیگر از خطاهایی است که ممکن است کامپیوترها را به زانو در اورد . این حلقه، مجموعه دستورالعملهایی است که آنقدر تکرار می شوند تا شرایط خاصی به وجود آید. در صورت فراهم نشدن شرایط چرخش همچنان ادامه یافته و هرگز به قسمت بعدی برنامه نمی رود.
وضعیت جابجایی یا تعویض مداوم Thrashing یکی دیگر از موقعیتهای مشکل آفرین است .هر کامپیوتر دارای مقدار محدودی حافظه و قابلیت پردازش است و وقتی یک فرایند یا یک برنامه یا کاربر در رابطه با یک سرور از سیستم عامل در خواستی میکند که قابل انجام نیست، سیستم عامل منابع لازم را از فرایند دیگری وام میگیرد. اما فرایند به وام گرفته شده نیز به نوبه خود درخواست منابع میکند و سیستم عامل باید منابع درخواست شده را از مکان دیگری تامین کند .سرانجام کل سیستم در اثر تداوم این عملیات از کار می افتد و کاربر با صفحه آبی رنگ مرگ مواجه میشود.

حال در نظر بگیرید که وقتی چند کاربر به طور همزمان نیاز به منابع زیادی دارندچه اتفاقی می افتد؟ ممکن است که سیستم عامل به یک فرایند اجازه دهد تا به تنهایی برای مدتی کوتاه از تمام منابع آن استفاده کند .سپس سیستم عامل منابعش را در اختیار کاربر بعدی قرارمیدهد و همین طور تا آخر .سیستم عامل باید قبل از سرویس دهی به کابر بعدی کارهایی که کاربر قبلی انجام داده است( مانند داده ها یا وضعیت کارهای او ) را روی دیسک ذخیره کند که این فرایند نسبتا کند صورت میگیرد .سپس باید با استفاده از دیسکی که داده ها و برنامه های کاربر بعدی روی آن ذخیره شده است، اطلاعات را بارگذاری کرده و آنگاه به کار خود ادامه دهد.
چون فواصل بین تغییرات یا درخواستها برحسب هزارم ثانیه محاسبه می شود ، به راحتی میتوان مجسم کرد در صورت تغییر کاربران و تخصیص مجدد منابع، کامپیوتر باید تمام وقت، قابلیت خود را در اختبار آنها بگذارد ، بنابراین هیچ کار مهمی قابل انجام نیست.

Fatal error

مورد خطای مهلک fatal error یکی از مواردی است که کامپیوتر را از کار میاندازد .کاربران معمولی اجازه صدور بعضی از فرمانها را ندارند، زیرا این فرمانها معمولا به عملکرد سخت افزار، حافظه و پردازش دستگاه مربوطند.
اما گاه برنامه ای به یک محدوده ممنوعه وارد میشود و برای محافظت از خود ، سیستم را خاموش می کند .به این ترتیب وقتی سیستم را مجددا راه اندازی می کنید ، همه چیز مثل سابق کار میکند ، جز اینکه در اثر متوقف شدن دستگاه ، تمام داده های ذخیره نشده شما از بین میروند.

Disk crash

مهمترین ویژگی ویندوز 2000 ثبات این سیستم عامل در مقابل این گونه خطاها و قابلیت آن در خروج از سیستم هنگام وقوع یک فرایند مشکل آفرین، بدون نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر است . از کارافتادن هارد دیسک مشکل دیگری است که یک سیستم ممکن است با آن مواجه شود . معمولا هد های خواندن و نوشتن یک درایو سخت در بالای صفحات فلزی platter داخل درایو به حرکت درمی آیند و با رسانه مغناطیسی تماس حاصل نمی کنند.
اما در صورت یک شوک فیزیکی مثلا پرت شدن کامپیوتر کیفی از یک سطح مرتفع، هدها ممکن است با این صفحات فلزی که به سرعت در حال چرخش هستند، تماس پیدا کنند . این مشکل معمولا disk crash نامیده میشود و موجب از دست رفتن داده ها و یا فایلهای یک برنامه و واردشدن خسارت به صفحات فلزی و هدها و درنتیجه جایگزین کردن درایو جدید با آن میشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 19:19

بهتر بود منبع را می نوشتید
منبع: مجله وب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد