کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

افزایش کارایی ویندوز

باز هم NTFS و این مرتبه روشی برای افزایش سرعت بوت در این فرمت ! در این روش شما با اجرای یک دستور ساده میتوانید سرعت بوت را در سیستم خود بالا ببرید. اما کمی توضیح درباره دستورات :
فرمان CHKNTFS برای معین کردن و تنظیم کردن زمان AUTOCHK میباشد. وظیفه این قسمت چک کردن تمام Volume های دیسک میباشد که این کار را در یک مدت زمان مشخص و به صورت مخفی و هر بار در آغاز کار سیستم انجام میدهد. این زمان به طور پیش فرض 9 ثانیه است که ما آن را به 4 ثانیه میرسانیم. حال ما با کم کردن این زمان از قبل تعیین شده کاری میکنیم که سرعت بوت بالا رود. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید :
ابتدا از طریق Run و تایپ عبارت cmd و زدن Enter وارد محیط Command Prompt شوید.
سپس در آنجا تایپ کنید CHKNTFS /t:4 و بعد Enter را بزنید ( فاصله بین / را رعایت کنید ).
در اینجا ما با این دستور کاری کردیم که تعیین زمان AUTOCHK کاهش پیدا کند و این یعنی اینکه کار چک کردن Volume ها با سرعت بیشتر و البته جزئیات کمتر انجام شود.
شما میتوانید با تایپ دستور CHKNTFS /t:0 کلا کاری کنید که چک کردن Volume ها اصلا صورت نگیرد. اما یادتان باشد که این کار درست است که کمی سرعت بوت را کاهش میدهد اما در عوض باعث میشود که شما همواره یک طرح کلی از درایوها در اختیار داشته باشید که در مواقع مشکل سیستم میتواند بسیار مفید باشد. بنابراین توصیه میکنم هیچ وقت این زمان را 0 نکنید.
موفق باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد