کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

همه چیز درباره دیسک Start up

دیسک Startup چیست ؟

دیسک Startup یک فلاپى راه انداز ویندوز است که مى تواند در شرایطى که ویندوز توان را ه اندازى کامپیوتر را ندارد با راه اندازى کامپیوتر اشکالات احتمالى را با کمک فرامین موجود بر روى آن برطرف سازد. براى کاربرى که از سیستم عامل ویندوز استفاده مى کند داشتن یک دیسک Startup و CD ویندوز به مراتب از نان شب هم واجب تر است.

• ساخت دیسک Startup در ویندوز ۹۸ و ME

از پنجره Control Panel بر روى آیکون Add/Remove Programs دابل کلیک کنید (پنجره Control Panel از طریق My Computer و یا منوى Start قابل دسترسى خواهد بود). در پنجره اى که ظاهر خواهد شد زبانه (Tab) سوم موسوم به Startup Disk را انتخاب کرده بر روى دکمه Create Disk کلیک کنید. پس از چند لحظه ویندوز در پنجره اى از شما خواهد خواست تا CD ویندوز را در داخل CD Drive قرار دهید. با انجام این خواسته ویندوز بر روى OK کلیک کنید. با ظاهر شدن پنجره بعدى یک فلاپى سالم (فاقد (Bad Sector) را در فلاپى درایو قرار داده و بر روى OK کلیک کرده و تا ساخته شدن دیسک Startup صبر کنید.

• ساخت دیسک Startup در ویندوز XP

یک فلاپى دیسک سالم در درایو فلاپى قرار داده و از پنجره My Computer بر روى آیکون ۳‎/۵ Floppy (A:) کلیک راست کرده فرمان Format را اجرا نمایید. در پنجره اى که ظاهر خواهد

شد گزینه Create an MS-DOS startup disk را انتخاب کرده و پس از کلیک بر روى دکمه Start در انتظار ساخته شدن دیسک Startup باقى بمانید.

• استفاده از دیسک Startup

در صورتى که ویندوز آسیب دیده و توانایى راه اندازى کامپیوتر را نداشته باشد، دیسک Startup را در درایو فلاپى قرار داده و کامپیوتر را روشن کنید. در منویى که ظاهر خواهد شد در صورتى که مایل به شناخته شدن درایو CD و استفاده از آن هستند گزینه Start Computer With CD-ROM Support را انتخاب نمایید در غیر این صورت مى توانید از گزینه Start Computer Without CD-ROM Support استفاده کنید.

پس از بوت شدن کامپیوتر اعلان آمادگى سیستم جهت پذیرش دستورات به صورت A:> بر روى صفحه ظاهر خواهد شد. اکنون مى توانید با کمک فرامین موجود بر روى این دیسک اشکالات احتمالى ویندوز و یا دیسک سخت خود را برطرف سازید (به عنوان مثال براى ترمیم اشکالات
جدول Fat از فرمان Scandisk به صورت زیر استفاده کنید: Scandisk c:).

• در صورتى که کامپیوتر با دیسک Startup راه اندازى شده باشد حرف معرف درایو CD تغییر کرده و یک حرف به جلو حرکت خواهد کرد بدین معنى که اگر در کامپیوتر شما درایو CD با حرف F مشخص مى شود پس از راه اندازى کامپیوتر با دیسک Startup موقتاً به G تغییر خواهد کرد.

• پس از راه اندازى کامپیوتر با دیسک Startup کامپیوتر وارد MS-DOS Mode خواهد شد بدین معنى که فرامین شکل گرافیکى نداشته و مى بایستى همانند سیستم عامل MS-DOS تایپ شوند.

• بهتر است براى رفع اشکالات مربوط به هر نسخه ویندوز از دیسک Startup که با همان نسخه ویندوز ساخته شده است استفاده کنید.

• دیسکى که براى ساخت Startup استفاده مى کنید مى بایستى فاقد Bad Sector بوده و حتى الامکان خالى باشد (در غیر این صورت کلیه اطلاعات موجود بر روى آن حذف خواهد شد)

و بالاخره آنکه تشخیص اشکال ایجاد شده در ویندوز و رفع آن با کمک فرامین موجود بر روى دیسک Startup تا حد زیادى وابسته به تجربه و تسلط شما به استفاده از فرامین DOS است، بنابراین این دیسک به طور خودکار اشکالات کامپیوتر شما را برطرف نخواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ناهید چهارشنبه 16 مرداد 1387 ساعت 10:41

سلام.
دستت درد نکنه.نکات خیلی جالبی رو آموزش دادی.امیدوارم به زودی نکات جدیدتری رو تو این سایت بخونم.خصوصا راجع به اشکالاتی که درشبکه پیش میاد وچگونگی رفعش .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد