کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

نکات مهم در index سازی (indexing)

ارائه ایندکس ها در ویندوز XP سبب افزایش سرعت و کارآیی در جستجوی اینترنتی خواهد شد. این مسئله که هر روز ارتباطات سریع تر و انعطاف پذیرتر می شود و جستجوی تمامی مب از جستجوی دیسک سخت کامپیوتر منزلتان راحت تر می گردد بسیار عجیب است . سرویس ایندکس ها در ویندوز XP ، شبیه گزینه Find fast در افیس است که البته شان و کارایی آن همانند افیس شناخته نشده است. در صورتی که شما با استفاده از این انتخاب جستجوی اینترنتی انجام دهید خواهید توانست که اطلاعات ناخواسته را براحتی حذف کنید و قدرت و سرعت جستجو بسیار بالا خواهد رفت که این کارایی شما را بیش از جستجوی معمولی و استاندارد و یا استفاده از امکانات افیس بالا خواهد برد. البته برای شروع کار باید به نکاتی توجه داشت. اولا در صورتی که پارتیشن بندی کامپیوتر شما دارای قالب NTFS است با کلیک راست کردن بر روی جستجو گر ویندوز می توانید پیام “Allow Indexing Service ” را در فهرست عمومی آن دریافت و از وجود این نرم افزار مطلع شوید

ادامه مطلب ...

قفل کامپیوتر به وسیله ساختن یه شرتکات

شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با طی کردن مراحل زیر شما میتوانید یک Icon به صفحه نمایش یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیرد.



1- بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut، New را انتخاب کنید



2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را بنویسید:

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation


http://www.ashyaneeh.com/imgferst/farsi/newshort.gif

- Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و کلید Finish را بزنید.
جهت راحتی بیشتر پیشنهاد میشود که میانبر(Shortcut) ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالت Lock قرار گیرد

نحوه برچسب نویسی برای قطعات موسیقی

برای بهره مندی کامل از mp3، برچسب های ID3 را مرتب کنید.
این ایده که همه فایل های موسیقی خود را به mp3 تبدیل کنید از چند جهت سودمن است. یک فایل mp3 فضای نسبتا کمی اشغال می کند، بنابراین می توانید همه فایل های موسیقی خود را روی سخت دیسک سخت نگه دارید و دیگر مجبور نخواهید بودCD ها را پی در پی عوض کنید . مورد دیگر امکان ساخت playlist است . بدین روش می توانید لیست های دلخواهی از فایل های خود را تهیه کنید که با یک اشاره قابل فراخوانی هستند. ولی mp3 دارای یک برتری بزرگ دیگر هم هست. این ویژگی امکان شناسایی و مرتب کردن آسان قایل ها را به شما می دهد. وقتی یک فایل mp3 را با نرم افزار پخش خود بالا می آورید، احتمالا اطلاعاتی چون امکان قطعه یا ترانه، نام هنرمند و عنوان آلبوم در نوار اطلاعات ظاهر می شود. همه ی این ها در خود فایلmp3 و دورن یک برچسب دیجیتال ذخیره می شوند. این برچسب ها می توانند انبوهی از اطلاعات، از سال انتشار تا حتی گونه ی هنری را در خود جای دهند. البته نرم افزارهای پخش هم کم کم از هوشمندی بیشتری برای به کارگیری این برچسب برخوردار می شوند. به عنوان نمونه، بسیاری از نرم افزارهای کنونی می توانند یک playlist از همه قطعه هایی که مثلا مربوط به یک دهه هستند بسازند. طبیعی است که اگر برچسب های فایل های شما خالی یا ناقص باشند،از امکان فیلتر گذاری گفته شده محروم می شوید بنابراین در این نوشتار به بررسی مقوله ی برچسب گذاری mp3 می پردازیم و همچنین نرم افزارهایی معرفی می کنیم که کار ساخت و ویرایش برچسبها با کمترین زحمت امکان پذیر می کنند. (برای خواندن بقیه مطالب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید )

ادامه مطلب ...

نمایش جزئیات کامل یک فایل در ویندوز XP


آیا دوست دارید از مشخصات کامل یک فایل در ویندوز XP خود مطلع شوید ؟
اگر پاسخ شما مثبت است این مقاله را دنبال کنید :

زمانی که شما توسط ویندوز XP یک فایل میسازید ( برای مثال یک فایل TXT و ... ) و آن را در یک فولدر ذخیره میکنید ، مقدار زیادی اطلاعات به آن فایل پیوند داده میشود. این اطلاعات شامل جزئیات بسیار دقیقی در مورد آن فایل هستند. ویندوز XP به صورت پیش فرض تمامی این اطلاعات را نمایش نمیدهد. برای نمایش تمام اطلاعات موجود در مورد یک فایل مراحل زیر را انجام دهید :
ابتدا وارد پوشه ای که فایل مزبور وجود دارد شده و سپس از منوی Toolbar گزینه View را انتخاب کنید.
سپس از زیر مجموعه View عبارت ...Choose details را انتخاب کنید. بعد از این کار صفحه Choose Details ظاهر میشود.

در صفحه Choose Details و در قسمت Detail شما میتوانید هر موردی را که دوست دارید به عنوان اطلاعات فایل به شما نمایش داده شود را انتخاب کنید ( با گذاشتن تیک کنار هر عبارت ). این اطلاعات شامل موارد بسیار زیادی میباشد که شما حتی میتوانید تمام آنها را نیز انتخاب کنید.
در قسمت سمت راست صفحه 4 دکمه وجود دارد که به ترتیب Move Up و Move Down برای تنظیم اولویت نمایش جزئیات طبق سلیقه کاربر و Show و Hide کار فعال یا غیر فعال کردن مورد انتخابی کاربر را انجام میدهند.
در قسمت پایین صفحه نیز یک قسمت با نام Width of selected column وجود دارد که کارش تنظیم طول نمایش جزئیات در فولدر است ( بهتر است اعداد آن تغییر نکند و به صورت پیش فرض باقی بماند ).
پس از انتخاب موارد دلخواه روی OK کلیک کنید.
سپس در همان فولدر از منوی Toolbars گزینه View را مجددا انتخاب کرده و از زیر مجموعه آن عبارت Details را ( که جزء قسمت نمایش فایلها به حساب می آید ) انتخاب کنید. همین کار را میتوانید از طریق Standard Buttons و فشردن دکمه View و بعد انتخاب Details نیز انجام دهید.
بعد از این کار متوجه خواهید شد که تمامی جزئیات مورد نظر شما در مورد فایلهای آن پوشه به نمایش در خواهند آمد.
تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این آموزش فقط برای همان فولدری که شما انتخاب کردید عمل میکند و در مورد تمامی فولدرهای ویندوز عمل نمیکند. در واقع شما برای هر فولدر باید همین مراحل را طی کنید.

چند نکته ریز در ویندوز


1. چگونه می توان محل پنجره جستجو گر ویندوز را در یک مکان ثابت نگهداشت؟
هر بار که از شبکه خارج می شوید و جستجوگر اینترنت را پاک می کنید، بار بعد خواهید دید که پنجره IE در جای دیگری قرار می گیرد . برای ثابت نگهداشتن این محل وارد ریجستری شوید و اطلاعات زیر را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
HKEY_CURRENT_USER\ software \ microsoft\ windows\ current version\ policies\ explorer
در پنجره باز شده اطلاعات جدیدی در فرم DWORD وارد کنید و گزینه Nosavesetting را انتخاب کنید و دو بار روی آن کلیک کنید و در گزینه عدد وارد شده، عدد 1 را وارد کنید و ویندوز را مجددا شروع بکار کنید .

2. چگونه می توان پیام کنار سمبل ها را حذف و غیر فعال کرد ؟
در کنار سمبل ها ‏، اکثر اطلاعاتی برای توضیح آن ظاهر می شود که گاهی اوقات خستگی آور خواهد بود . برای حذف این متن های کمکی : وارد رجیستری شوید و اطلاعات زیر را پید کنید و آن را انتخاب کنید.
HKEY_ CURRENT_ USER\ software\microsoft\windows\current version\ policies\explorer\ Advanced
وسپس بر روی showinfotip دو بار کلیک کنید و عدد صفر را وارد کنید و سپس در گزینه Enable Balloon Tips نیز ارزش صفر را وارد کنید.

3. چگونه می توان پیام های هشدار دهنده را در مورد کاهش حافظه سخت افزار از بین برد؟
هر چقدر حجم حافظه آزاد و خالی سخت افزار کم شود ، به صورت پیاپی این پیغام وارد می شود که حجم ظرفیت کاری دیسک پایین است. در صورت حجم کاری بالا ، این پیغام های متوالی سبب آزار کاربر خواهد شد (مثل کار با تصاویر ویدئویی و با حجم بالا ). برای حل این مشکل وارد ریجستری شوید و اطلاعات زیر را پیدا کنید.
HKEY _CURRENT_USER\ software\ microsoft\ windows\current version\ policies\explorer
در گزینه ارزش DWORD ارزش 1 را وارد کنید و NO LOW DISK SPACE CHECKS را کلیک کنید.

4. چگونه می توان منوهای متن را کد گذاری کرد؟
پارتیشن های NTFS این امکان را فراهم می کنند که دادها را بتوان کد گذاری کرد .
با یک سری از دستورات می توان به راحتی به این مهم دست یافت . ویرایشگر ریجستری را باز کنید و اطلاعات زیر را پیدا کنید:
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer\Advanced
سپس بر روی گزینه Encryption context menu کلیک کنید و ارزش آن را 1 قرار دهید.

5. استفاده از ابزار پشتیبان در ویندوز xp نگارش خانه(Home):
ویندوز xp نگارش خانه (Home) دارای این ابزار است: این برنامه در یک CD مربوط به ویندوز xp است که باید نصب شود.
برای نصب این نرم افزار ، پس از قرار دادن CD اطلاعات VALUEADD\MSFT\NTBACKUP را وارد کنید و بر روی NTBACKUP.MSI دو بار کلیک کنید و سپس گزینه های زیر را انتخاب کنید:
Start | all of program | accessories | program system | Security

6. چگونه می توان منوی شروع ویندوز xp را سریعتر اجرا کرد ؟
در صورتی که بخواهید منوی شروع را باز کنید ، حدودا 1 ثانیه طول می کشد تا فهرست منو باز شود. برای کاهش این زمان ، باید تغییراتی در ورودی رجیستری صورت گیرد. برای این در ریجستری منوی HKEY_ CURRENT_ USER\control Panel\ Desktop را پیدا کنید و بر روی Menu Show Delay دو بار کلیک کنید و ارزش زمانی را 200 انتخاب کنید(از این به بعد حدودا باز شدن این منو 200 میلی ثانیه طول می کشد).

7. چه مواری را باید در ویرایش ریجستری رعایت کرد؟
بسیاری از عملکرد های سیستم عامل ، مربوط به درستی کار ریجستری است. برای ویرایش ریجستری منوهای زیر را باز کنید:
Start | run
و سپس regedit را باز کنید و دکمه Ok را فشار دهید و بر روی Edit Menu کلیک کنید و سپس بر روی new کلیک کنید و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید و سپس 2 بار بر روی آن کلیک کنید.

8. چگونه می توان شروع خودکار اجرای CD را محو کرد؟
همیشه وقتی یک CD را در CD_ROM می گذارد به صورت خودکار برنامه نصب CD به نمایش در می آید. برای محو این نما که گاهی اوقات ایجاد اشکال می کند . در صورتی که ویندوز xp نگارش Home دارید. به ریجستری بروید و وارد
HKEY _CURRENT_ USER\ SYSTEM \ current- Cnotrolset \ Service \ Cdrom
بشوید و گزینه Autrorun را کلیک کنید و ارزش عددی صفر را وارد کنید. در صورتی که ویندوز xp تخصصی (professional) دارید وارد Start | run بشوید و دستور gpedit.msc را وارد کنید. در گزینه computer configuration گزینه های administration و system را کلیک کنید . در پنجره سمت راست بر روی Autoplay inactivation را دو بار کلیک کنید و آن را فعال نکنید و دکمه Ok را فشار دهید.

9. چگونه می توان از داده های بیشتری در شبکه استفاده کرد؟
در صورتی که ویندوز شما xp تخصصی باشد ابتدا وارد منوی start شده و سپس بر روی گزینه my computer کلیک نید و از منوی tools گزینه folder option را انتخاب کنید.
مشاهده می کنید که منویView در سمت بالا مشهود است . سپس گزینه use simple file sharing (Recommended) را غیر فعال کنید گزینه Ok را کلیک کنید.

10. چگونه می توان پوشه (General Document) را از صفحه my computer پاک کرد؟
در داخل ریجستری آدرس زیر را پیدا کنید :
HKEY_ CURRENT_ USER\ SOFTWARE \ MICRISOFT \ WINDOWS \ CURRENT VERSION \ EXPLORER \ my computer \ name space \ delegate folders
در این حالت گزینه عددی :
{ee30b6fe5595ـ5c89ـ7a44ـ72f3-47a59031} را حذف کنید.

11. هر وقت که از منوی ابزار گزینه folder را کلیک می کنم ویندوز داده های cach را به صورت THUMBS.DB نمایش می دهد که دارای شکل زیر هستند. برای حذف این اشکال باید چه کرد؟
برای خلوت کردن محیط کار باید عملکرد آن را خاموش کرد. بدین صورت که ابتدا my computer را کلیک کنید و از منوی اصلی گزینه Toola را انتخاب کنید و سپس گزینه folder options را انتخاب کنید و سپس گزینه do not cache thumbnails را انتخاب کنید و Ok را فشار دهید.

12. چگونه می توان بر روی ویندوز قدیمی ویندوز جدیدی نصب کرد که اطلاعات قدیمی موجود در ویندوز پاک نشود؟
پس از نصب shareware و freeware ویندوز ممکن است ریجستری دچار اشکال شود . و پس از نصب مجدد ویندوز تمامی اطلاعات گذشته از بین می رود . برای حل این مشکل CD مربوط به ویندوز XP را داخل دیسک گردان گذاشته و در منوی start بر روی گزینه run کلیک کنید و سپس اطلاعات زیر را وارد کنید:
: \i386\ winnt32. / unattend
و سپس گزینه ok را کلیک کنید.


13. وقتی که داده هایی را بر روی یک پوشه (folder ) کپی می کنم و یا می خواهم آن را به مکانی دیگر منتقل کنم (move ) که در آنجا فایل هایی با همین نام وجود دارند ، یک پنجره گفتگو باز می شود. که در آن می پرسد آیا می خواهید فایل جدید را جایگزین فایل قبلی کنید؟ چگونه می توانم همیشه به صورت خودکار گزینه "NO" را انتخاب کنم و هر بار مجددا مجبور نشوم این گزینه را کلیک کنم؟
راه حل بسیار آسان است. ولی بر روی گزینه "NO" کلیک می کنید ، دکمه shift را هم فشار دهید.

14. چگونه می توان تمامی حروف رمز (password ) را در داخل یک دیسکت جمع آوری کرد؟
مسئله حرف رمز بسیار مهم است و فراموشی آن زحمت آور است. برای حل این مشکل و نگهداری تمام حروف رمز ابتدا یک دیسکت فرمت شده را در درایو A: قرار دهید و سپس بر روی گزینهStart بر روی گزینه control panel کلیک کنید و در آنجا بر روی user accounts دو بار کلیک کنید . و سپس در منوی لیست قسمت چپ گزینه "مانع شدن از آوردن گزینه فراموشی حرف رمز" را کلیک کنید.
"prevent forgottn password " و سپس تمامی حروف رمز را وارد دیسک کنید . البته توجه داشته باشید که هرکس به این دیسکت دسترسی داشته باشد به تمامی سیستم شما دسترسی خواهد داشت.

15. چگونه می توان یک جستجوگر اینترنت را (IE) مجددا نصب کرد؟
ممکن است IE شما نتواند سایت های وب را بدرستی نمایش دهد و یا در ذخیره بعضی از اطلاعات دچار مشکل شوید . در این صورت می توانید IE را عوض کنید . خیلی ها اصرار دارند که ویندوز را مجددا نصب کنید ولی این کار لازم نیست . برای این کار CD مربوط به ویندوز XP را در دیسک گردان قرار دهید و بر روی start و سپس run کلیک و دستور زیر را وارد کنید:
rundll32.exe . setupapi ، installHinfSection.
DefaultInstall 123 .%windir % \ inf \ ie. Inf

16. چگونه می توان اتصال به شبکه را در ویندوز xp تسریع کرد؟
اتصال کاربران ویندوز xp به اینترنت گاهی اوقات بسیار آرام و زمان بر است . این بدان علت است که سیستم xp چک می کند که آیا گزینه "Tasks" اجرا می شود و یا خیر . می توان با خاموش کردن این گزینه سرعت اتصال به اینترنت را افزایش داد. از ریجستری اطلاعات زیر را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer\remote computer\ name space
و سپس گزینه دارای داده های
{D6277990 – 4C6A – 11CF – 8D87 – 00AA0060FSBF}
را از حالت انتخاب شده در آورید.

17. چگونه می توان موتور جستجوی Google انتخاب اول برای استفاده از آن است. ولی ویندوز xp اغلب از MSN برای این امر استفاده می کند. برای حل این مشکل باید ریجستری را باز کنید و اطلاعات زیر را جستجو کنید.
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\internet Explorer\ Main
در گزینه search page عبارت http:\\www.google.com ودر گزینه search bar عبارت http:\\www.google.com/ie را وارد کنید و در ریجستری
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\internet Explorer\ search URL
و عبارت زیر را در standard – key وارد کنید:
www.google.com /keywork%s
ودر عبارت
HKEY _ LOCAL _ MACHINE \ SOFTWARE \microsoft \ internet Exolorer \search
بر روی گزینه search Assistant کلیک کنید و عبارت
http:\\www.google.com/ie
را وارد کنید. از این پس دیگر موتور ریجستری Google ظاهر خواهد شد.

18. در تمامی انواع ویندوز می توان از تسهیم داده ها (data sharing) با استفاده از حرف رمز (password) استفاده کرد. چگونه می توان در ویندوز xp نیز چنین امکانی را بدست آورد؟
برای اینکار بر روی start و سپس run کلیک کنید و فرمانshrpubw را وارد کنید و سپس ok را فشار دهید و سپس می توانید برحسب دلخواه گزینه های مورد نظر را کلیک کنید و به هدف برسید (با نمایش پنجره create shared folder).

19. چگونه می توان نام کاربران اخیر استفاده کننده از کامپیوتر را پیدا کرد؟
هر چقدر تعداد افرادی که از ویندوز xp استفاده می کنند بیشتر باشد، شناختن اینکه چه کسانی از آن دستگاه خاص استفاده کرده اند مشکل تر خواهد بود. با کمک یک ورودی ریجستری می توان نام کاربران مختلف را از سمبل my computer نشان داد . کلید زیر را از ریجستری باز کنید:
\ CLSID \ {20D04FE0- 3AEA – 1069 – A2D8 – 08002B30309D} _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer HKEY_
و سپس در منوی Edit ، گزینه های New | Character را کلیک کنید و به عنوان نام کلمه "My computer % USERNAME %" ، را وارد کنید و با استفاده از آن می توانید به نام های کاربران استفاده کننده از رایانه پی ببرید.

20. چگونه می توان از فضای بالقوه حافظه در ویندوز XP استفاده کرد؟
ویندوز XP به صورت استاندارد حدود 10% سرعت شبکه را به فعالیت های خاص اختصاص می دهد . برای از کار انداختن این ویژگی ، بر روی منوی START گزینه RUN را کلیک کنید و فرمان gpedit.msc را وارد کنید و سپس گزینه computer configuration کلیک کنید و سپس گزینه های Administrative Templates | Network را کلیک کنید و سپس گزینه Qos packet scheduler را انتخاب کنید و بر روی گزینه Limit reservalbe bandwidth دو بار کلیک کنید و گزینه Disabled را انتخاب کنید.

21. کاربری دارای چندین نام (user Account ) می باشد ولی اکثر فقط از یکی از آنها استفاده می کند. چگونه وی می تواند به صورت خودکار وارد سیستم شود؟
در ریجستری داده زیر را پیدا کنید :
HKEY _ LOCAL _ MACHINE \ SOFTWARE \microsoft \ windows NT \ current version \ winlogon
و سپس بر گزینه old default name دو بار کلیک کنید و نام خود را وارد کنید . در صورتی که نمی خواهید نام کاربری خود را وارد کنید گزینه"Auto Adminlogon" را انتخاب و عدد 1 را وارد کنید و گزینه Default password را نیز انتخاب کنید.

22. چگونه می توان عملکرد clear type بر روی نمایشگرهای TFT بسیار عالی است. برای اینکه این ویژگی بر روی صفحه اصلی و اعلان نیز وجود داشته باشد گزینه زیر را پیدا کنید.
HKEY _ USER\ DEFAULT \ control panel \ Desktop
و سپس بر روی گزینهfontsmoothing Type دو بار کلیک کنید و ارزش عددی 2 را وارد کنید

23. چگونه می توان انواع قالب بندی ها را (Formats) در Word xp از بین برد؟
متن هایی که از نرم افزارهای مختلف سر چشمه گرفته اند دارای قالب های متعددی هستند. برای استفاده از این متن ها در Word باید تمام این فرمت های مختلف برچیده شود. یک تکه از متن را انتخاب کنید و سپس [ctrl+A] را فشار دهید (برای تمامی متن). و سپس دکمه Ctrl را نگه دارید و N را انتخاب کنید.

24. صفحات متنی تایپ شده در World xp را چگونه می توان براساس محتوا طبقه بندی کرد؟
همیشه در ورد این مشکل وجود دارد که در صورتی که متن بسیار طولانی باشد ، پیدا کردن عناوین مشکل است و اگر بتوان براساس نوع محتوا متن را تنظیم کرد ، کار بسیار راحت تر می شود .
برای اینکار در نرم افزار word xp ، در منوی اصلی بر روی insert کلیک کنید و سپس بر روی Index & tables… کلیک کنید و سپس گزینه Tabel of Contents را انتخاب کنید و سپس options را انتخاب کنید و سپس بررسی کنید که آیا محتوای کاری تنظیم شده درست است و یا خیر . در صورت درست بودن ، ok را فشار دهید.

25. چگونه می توان نشانگر (book mark) در متن word ایجاد کرد؟
زمانی که با اسناد بزرگ کار می کنید مشخص نیست که کدام صفحه در کجا واقع شده است. برای ساختن نشانگر متنی ، مکان نما را بر روی قسمتی از سند مورد نظراست برده و سپس insert را کلیک می کنیم و گزینه bookmark را کلیک می کنیم . و سپس نامی را برای این بخش از متن انتخاب می کنیم و دکمه ADD را انتخاب می کنیم . برای پیدا کردن این نام ، می توان کلید F5 را فشار داد.

26. برای تغییر اندازه ومحل جداول در Word چه باید کرد؟
راه حل ساده برای آن فشار دادن دکمه Alt و نگهداشتن آن است و سپس می توان با مکان نما و یا اندازه جدول خاص را تغییر داد.

27. چگونه می توان طراحی ها و اشکال مختلفی را برای اسناد ورد در نظر گرفت؟
ورد این امکان را به کاربر می دهد که متون را با توجه به مطالب و ویژگی های آن تنظیم و صفحه آرایی کرد . برای این کار از منوی کار گزینهformat و سپس Design را کلیک کنید . در اینجا می تواند یکی از شماهای مورد نظر را انتخاب کنید. بعضی از انواع طراحی را نیز می توانید در CD مخصوص نصب Office پیدا کنید.

28. چگونه می توان محتویات هر سلول (cell ) در اکسل را کپی کرد و چگونه می توان بر هر سلول عملکرد تعریف کرد ؟
در Excel XP می توان برای هر سلول علامت گذاری شده یک عملکرد خاص تعریف کرد . مثلا اگر گزارش طی یکسال به 365 قسمت تقسیم شده باشد می توانید نتایج هر روز را ببینید . مثلا می توانید عدد 365 را در یک سلول تایپ کرده و سپس این سلول را با Ctrl+C کپی کنید . سپس در منوی Edit گزینه Paste Special را انتخاب کنید ، عملکرد خاص را برای ‎آن عدد تعریف کنید و سپس ok را فشار دهید.

29. چگونه می توان فقط سلول های محتوی یک اعداد را کپی کرد؟
وقتی که بخواهیم در یک ورقه (Sheet) فرمول ها پاک شود و فقط اعداد کپی شود باید Ctrl+A را فشار دهید تا مقادیر علامت گذاری شود و سپس Ctrl+C را فشار دهید. در این حالت گزینه Edit وسپس Raste special را کلیک کنید . دکمه ok را فشار دهید.

30. چگونه می توان سایت های وب را وارد Excel نمود؟
اطلاعات تجاری و سایر اطلاعات عددی جدید را می توان بدون هیچ مشکلی وارد اکسل کرد و در جداول خاصی اضافه(insert) کرد. آنهایی را که از اینترنت می خواهید کپی شوند انتخاب کنید و Ctrl+C را فشار دهید . و سپس Excel باز کنید و گزینه Paste را از Edit کلیک کنید و گزینه وب را انتخاب کنید . در پنجره بعدی بر روی کارت زرد رنگ کلیک کنید و گزینه Import را کلیک کنید.

31. چگونه می توان از روی اطلاعات اکسل ، جداول Word را بروز کرد؟
شما می خواهید در یک سند Word جداول طراحی شده ، بروز شوند، برای اینکار جداول مورد نظر در اکسل را انتخاب کنید و آنها را با Ctrl+C کپی کنید. در Wordبه منوی Editرفته و گزینه Paste را انتخاب کنید وسپس گزینه Paste as Hyperlink را انتخاب کنید.

32. چگونه می توان نمای outlook xp را بسیار کوچک کرد؟
وقتی که پنجره فرستادن نامه (Mail) باز است نرم افزار Outlook جای زیادی را در نمایشگر می گیرد . برای کاهش اندازه این پنجره و اینکه در کنار ساعت قرار بگیرد در ریجستری اطلاعات زیر را پیدا کنید :
HKEY _ CURRENT _ USER\software \ microsoft \ Office \ 10.0\ outlook \ preferences و در آنجا ارزش عددی DWORD را تغییر دهید و عدد را 1 قرار دهید به نام Mintotray به آن بدهید.

33. چگونه می توان یک آلبوم عکس با استفاده از power point ایجاد کرد ؟
ابتدا در منوی کار گزینه insert را کلیک کنید و سپس گزینه Picture و New photoalbum را انتخاب کنید و تصاویر را ازاسکنر و یا بوسیله دیگری انتخاب کنید تا تصاویر در محل مورد نظر قرار گیرد . د این حالت می توانید میزان رنگ و تصاویر را نیز مشخص کنید وسپس گزینه Album Layout و سپس Picture Layout را کلیک کنید و تصاویر را پشت سر هم بچینید.

34. چگونه می توان نرم افزار Nero 5.5 را سریعتر ظاهر کرد ؟
برای این کار در منوی start گزینه control panel را انتخاب کنید وسپس گزینه Administrative را انتخاب کنید و گزینه IMAPI _ CD _ COM _ Services را دو بار کلیک کنید وگزینه Disable را انتخاب کنید و دکمه End را فشار دهید.

35. چگونه می توان کارایی Media Player 9 را افزایش داد ؟
برنامه هایی وجود دارد که برای نمایش فیلم ها از Media Player نیز بهتر عمل می کنند. و بدین جهت بسیاری افراد از نرم افزارهای دیگری استفاده می کنند.
برای افزایش کارایی این نرم افزار در منوی آن گزینه Tools را انتخاب کنید و سپس Options را کلیک کنید و در گزینه Data Format گزینه فرمت سایر فایل ها را از حالت انتخاب درآورید و OK را فشار دهید.

36. چگونه می توان کارایی Media Player 9Q را بدون اعلان ونمایش صفحه چند رسانه ای شروع کار با Media Player باز کرد؟
هر وقت که Media Playerرا باز می کنید صفحه اعلان چند رسانه ای ها ظاهر می شود و چند لحظه ارتباط با اینترنت بیشتر طول می کشد. برای محو این صفحه گزینهTools را انتخاب و Options را کلیک کنید و سپس در قسمت Player گزینه Start Player in media player را از حالت انتخاب در بیاورید . و سپس کلید OK را فشار دهید.

37. چگونه می توان گزینه نظارت بر پوشه (folder supervise) را در Media Plater 9S غیر فعال کرد؟
این گزینه در مورد حجم بالای فایل های MP3 کار را دچار اشکال می کند و باید حذف شود .
برای اینکار Tools را کلیک و سپس Options را انتخاب کنید و سپس Library را کلیک کنید و گزینه "Folder supervising" را غیر فعال کنید و Okرا فشار دهید.

38. چگونه می توان درMedia Player 9S از انتقال و پخش اطلاعات محرمانه و شخصی جلوگیری کرد؟
برای اینکار گزینه start را کلیک کنید و سپس گزینه run و مقادیر زیر را وارد کنید:
regsvr32./u licdll . dll
و سپس دکمه ok را فشار دهید.

39. چگونه می توان در نرم افزار winamp تمامی پنجره ها را به کوچکترین حد خود در بیاوریم ؟
نرم افزار winamp قسمت بزرگی از صفحه نمایش را اشغال می کند.
برای کاهش این حجم ، به راحتی می توان علامت  را در کناره راست در قسمت پایینی فشار داد و آنها را حذف کرد و در صورت تمایل مجدد می توان آنها ظاهر کرد.

40. چگونه می توان یک اسکنر ویروس را به نرم افزار winzip 8.9 الحاق کرد ؟
بر روی نرم افزار کلیک کنید و سپس گزینه Options و Configuration را کلیک کنید. ودر گزینه Add Program گزینه virussearch program را کلیک کنید. جدول زیر بسیار کمک کننده است:
Options دستور نام ویروس یاب
%d 32.exe SCAN McAfee
/ autoscan / nosplash

*.* / s NAVW32.EXE NORTON
N32SCANW.EXE Antivirus
NAVNT.EXE

%d/s AVP32.EXE Kaspersky
Anti - Virus

41. چگونه می توان ICQ 2003a را همراه دیواره آتش (Firewall) بکار برد؟
باید ابتدا دانست که کدام درگاه (port) از Chat – Tool استفاده می کند. در مورد ICQ این درگاه (TCP - port) 5190 است. در مورد استفاده سایر کاربران نیز TCP – port مقدار 65553ـ1024 را دارد . بهتر است این داده ها را به صورت نامه (E - mail) و یا FTP به سایر کاربران ICQ برسانید.

42. چگونه در نرم افزار ICQ می توان آرشیو اخبار را جستجو کرد؟
در آرشیو (بایگانی) اطلاعات در ICQ تمامی پروتکل های گپ (chat) موجود است. برای باز کردن این آرشیو بر روی کاربر مورد علاقه راست کلیک کنید و بر روی Message History و سپس بر روی Message Archive کلیک کنید و در پنجره ظاهر شده می توان اطلاعات مورد در خواست را جستجو و پیدا کرد.