کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

کامپیوتر ۰ اینترنت ۰ دانلود ۰ پروکسی

آموزش کامپیوتر و اینترنت و پروکسی

ساختن فونت بدون هیچ برنامه ای

شما میتوانید در محیط ویندوزXP بدون هیچ نرم افزار ویژه ای با کمی سلیقه به خرج دادن فونتهای زیبایی را برای استفاده شخصی خود طراحی کنید.برنامه مذکور را که مانند بسیاری از برنامه های ویندوز در آن مخفی شده است میتوان از طریق منوی Start و از طریق پنجره Run اجرا نمود.


1.از منوی Start گزینه Run را بر گزینید و سپس با تایپ کلمه Eudcedit برنامه را اجرا کنید.


2.در پنجره ابتدایی دکمه ok را بزنید.حال در محیط Edit به طراحی و ویرایش کاراکتر مورد نظرتان بپردازید.


3.بعد از آنکه کار طراحی کاراکتر جدید به اتمام رسید با انتخاب گزینه Save Character از منوی Edit آن را ذخیره کنید.


4.خب این برنامه تنها فونتهای شما را طراحی میکند اما جهت استفاده از این فونتها شما باید از منوی Start گزینه All Programs و سپس Accessories و سپس System Tools و در آخر Character Map را کلیک کنید.


5.پس از انتخاب گزینه All Font(Private Characters) از لیست فونتها هم کاراکترهایی را که قبلا طرحی کرده اید در جدول وسط صفحه نمایان میشود.حال روی کاراکترهای مورد نظرتان دو بار کلیک کرده و پس از انتقال آنها به قسمت Character To Copy دکمه Copy را کلیک کرده و سپس آنها را در محیط مورد نظرتان مانند Word بچسبانید یا پیست کنید.


شما با یکمی سلیقه به خرج دادن میتونید بهترینها رو خلق کنید.

ایجاد دکمه میانبر برای برنامه هایتان

ممکن است برنامه های زیادی روی کامپیوتر شما نصب باشد. ممکن است بعضی از این برنامه ها کاربرد بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند و در طول روز بیشتر اجرا شوند. این برنامه ها را چگونه راه اندازی می کنید؟ از طریق منوی استارت؟ آیا میان بر برنامه مورد نظر شما در (Desktop ) هم هست؟ یک راه برای دسترسی آسان به نرم افزار این است که یک میان بر (shortcut) از آن ساخته و روی Desktop ویندوز قرار دهیم . برای ساختن میان بر به این صورت عمل کنید: روی فایل اجرائی برنامه مورد نظر کلیک کرده ، از منو گزینه copy را انتخاب کنید. ( معمولا فایل های اجرائی برنامه ها در پوشه program files قرار دارند). سپس همه پنجره ها را minimize کنید تا Desktop ویندوز را ببینید. اینجا راست کلیک کنید و از منو گزینه paste shortcut را انتخاب کنید. به این صورت یک نشان میان بر از برنامه شما روی Desktop ویندوز اجرا می شود که با کلیک روی آن، می توانید برنامه را اجرا کنید. اما کاری که میخواهیم بکنیم این نیست.. چرا کاری نکنیم که با فشار دادن چند دکمه روی صفحه کلید برنامه اجرا شود. برای این کار، روی نشان میان بر راست کلیک کنید و از منو ، گزینه properties را انتخاب کنید. در کادر shortcut key کلیک کنید و کلید دلخواهتان را فشار دهید. می بینید که ویندوز کلید های ctrl و alt را نیز به آن اضافه می کند. حالا برای اجرای این برنامه، هرجا باشید ، کافی است کلید های مورد نظر را با هم فشار دهید. البته این میان بر ها فقط به فایل های اجرائی منحصر نمی شوند. میتوانید برای هر نوع فایلی که بخواهید میان بر بسازید. مثلا فایل های متنی یا صوتی.

تبدیل ساعت کامپیوتر به یه ساعت اتمی دقیق

برنامه های مختلفی وجود دارند که ادعا میکنند زمان سیستم شما را همواره با زمانهای اتمی تنظیم میکنند و بنابراین همواره دقیق ترین زمان را در اختیارشما خواهند گذاشت. اما من میخواهم روشی را به شما آموزش دهم که میتوانید بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی این کار را انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا روی ساعت موجود در Taskbar دوبار کلیک کنید تا برنامه Date and Time Properties اجرا شود برای دسترسی به این قسمت میتوانید از طریق کنترل پنل و سپس آیکن Date and Time نیز استفاده کنید. سپس وارد قسمت Internet Time شده و تیک کنار عبارت Automatically synchronize with an Internet time server را اگر فعال نیست فعال کنید. بعد از لیست کشویی جلوی عبارت Server عبارت time.nist.gov را انتخاب کنید. در این جا شما باید به اینترنت متصل شده و سپس روی دکمه Update Now کلیک کنید. در این مرحله شما باید کمی صبر کنید تا ساعت شما از طریق سرور تنظیم شود. ( در این حین شما میتوانید به کارهای عادی خود بپردازید ). بعد روی دکمه Apply و سپس Ok کلیک کنید. بعد از مدتی ساعت سیستم شما با یک ساعت اتمی تنظیم میشود کاملا دقیق اما تنها موردی که در اینجا وجود دارد این است که شما برای اینکه ساعت سیستمتان همواره از بالاترین دقت برخوردار باشد مجبورید که هر بار با اتصال به اینترنت روی دکمه Update Now کلیک کنید. اما نگران نباشید چون این مشکل هم راه حل دارد.
برای رفع این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید : ابتدا از طریق Run وارد Regedit شده و کلید زیر را بیابید : HKEY_LOCAL_MACHINESystemControlSet001ServicesW32TimeTimeProvidersNtpClient
بعد در صفحه سمت راست به دنبال کلیدی با نام SpecialPollInterval بگردید. پس از یافتن روی آن دوبار کلیک کنید. بعد در قسمت Base نوع اعداد را روی Decimal قرار دهید. سپس در قسمت Value Data یک عدد که زمان یا دوره تناوب تکرار Automatic Synchronization را تعیین میکند برحسب واحد ثانیه تعیین و وارد کنید. بعد از این دیگر نیازی به فشردن مکرر دکمه Update Now نخواهید داشت. اگر به اینترنت وصل باشید که در دوره زمانی مشخص شده ساعت تنظیم میشود ، اگر هم وصل نباشید هیچ اتفاقی رخ نمیدهد تمام این عملیات به صورت پشت پرده انجام میشود. اما یک نکته دیگر نیز وجود دارد. اگر شما Server بهتر و معتبرتری در اینترنت برای تنظیم ساعت خود یافتید باید چکار کنید ؟ برای این کار نیز روشی وجود دارد. اگر شما یک آدرس Server بهتر برای این کار پیدا کردید باید مراحل زیر را برای اضافه کردن آن به لیست سرورهای ساعت خود انجام دهید : ابتدا برنامه Regedit را اجرا کرده و کلید زیر را بیابید : HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindows CurrentVersionDateTimeServers
در صفحه سمت راست یک کلید از نوع String ساخته و برای مثال نام آن را 3 یا 4 یا ... بگذارید به ترتیب اعدادی که در لیست موجود هستند. بعد روی آن دوبار کلیک کرده نام سرور خود را به عنوان مقدار به آن اختصاص دهید. سپس از رجیستری خارج شوید. حالا اگر وارد قسمت Internet Time در برنامه Date and Time Properties شوید و لیست کشویی سرور را مشاهده کنید نام سرور خود را در آنجا خواهید یافت. شما میتوانید با سرور خود نیز مانند قبل مراحل را انجام دهید. به همین ترتیب شما میتوانید هر تعداد سروری را که یافتید در لیست قرار دهید و از آنها استفاده کنید. در اینترنت تعداد زیادی سرور زمان وجود دارد که شما میتوانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. کافی است در سایت Google یا ... عبارت Server Time را جستجو کنید تا منبع عظیمی از این سایتها در اختیارتان قرار گیرد.
اگر چه مسئله تنظیم دقیق زمان برای بسیاری از کاربران اهمیت چندانی ندارد ، اما در بعضی از سیستم ها همین مسئله کوچک نیز بسیار مهم است و اگر رعایت نشود میتواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

کنترل استفاده از اینترنت

این هم برای والدینی که می خوان اینترنت بچه هارو کنترل کنند تا بدونن بچه ها از چه سایتهای استفاده کردن .

بعضی از والدین (Parents) نگران فرزندان (Kids) خود درباره نحوه استفاده (Use) آنها با اینترنت     (Internet) هستن. و اینکه کجا (Where) میرن؟ چی (What) کار میکنن و اینا. البته این تنها نمیتونه باعث استفاده از برنامه های کنترل اینترنت باشه. بسیاری از کارمندان شرکتهایی که دارای اینترنت هستن، وقتی زیادی رو با اینترنت برای استفاده شخصی از آن میکنن. در این بین رئیس شرکت (Boss) در نقش بوق(Horn) ظاهر میشه و هیچ کار و کنترلی درباره کارهای انجام شده توسط اینترنت رو نداره. آمار جهانی ارسال شده به خوده بنده گواه این رو میده که با اومدن اینترنت به مراکز و شرکتها وقتهای تلف شده کارمندان به مقدار چشم گیری افزایش بیافته است. این وقتهای تلف شده باعث ضرر اقتصادی سردرد آوری به کشور میشود.

همون طور که در بالا گفتم عده ای از والدین نیز نگران بچه های خود درباره نحوه استفاده آنها از اینترنت هستن و اینکه یه وقت سایت مبتذل باز نکنن که تهاجم فرهنگی بیاد تو کشورشون. عده ای از سایتها که برای کودکان گوگولی مگولی مطلب مینویسن، استفاده از سایتهای هوشمند برای کنترل محتوایی که کودکان به آن دسترسی دارند رو پیشنهاد میکنن و خودشونو میکشن که شما بفرما تو سایت ما و اینا. البته آمدن و قانون از خودشون در کردن که کودکان زیر 13 سالم نباید چت کنن. که کودکان زیر 13 سال هم گفتن: باشه! ما اصلا چت نمیکنیم!. بعد از این قانون دیگه هیچ کودک 13 ساله به پایین تری در اینترنت دیده نشد! چون تمام کودکان 13 ساله به پایین خودشون رو 18 ساله معرفی میکردن.
یکی از راه حلها میتونه استفاده از ISP هایی باشه که فیلتر دارن، که درحال حاضر تو ایران تا دلت بخواد هس. ولی بازم راه حله خوبی نیس چون همین سایت خودمون داره پروکسی تبلیغ میکنه، آی پی میده تا تمام فیلترها سوسک بشن و اینا. و هچنین میشه فیلتر رو به صورت دستی بر روی کامپیوتر نصب کرد. برنامه هایی که این کارو میکنن. مثلاَ: Cyber Patrol و یا Net Nanny که به ترتیب از سایتهای: www.cyberpatrol.com و www.netnanny.com میشه دانلودشون کرد. این برنامه ها بسیار خفن هستن و حتی میتونن چت کردن و یا تمام ارتباط های همزمان رو فیلتر کنن و یارو رو خفن، خفه کنن.
از فیلتر ها که بگزریم، میتونیم بزاریم بچه هر کاری میخواد بکنه. بعد با یک نرم افزار که بصورت قاچاقی بر روی کامپیوتر نصب کردیم، ببینیم چه کار کرده. بعد که فهمیدیم دو تا میزنیم تو گوشش تا آدم بشه! اگرم پرسید از کجا فهمیدین خیلی به صورت طبیعی، میگیم کلاغه گفته!
از این نوع نرم افزارها اگر بخواین، میتونین در سایت www.getnetwise.org چندتایی دانلود کنین. و همچنین نرم افزارهایی به نام NetSnitch (www.sharptechnology.com ) و یا نرم افزار رایگان ICUSurf (www.icusurf.com) این کارو میکنن. این نرم افزار آخریه اطلاعات رو میتونه به موبایل و یا PDA هم بفرسته.

کنترل لیست وب سایتها

نرم افزارهای کنترل کننده لیست تمامی وب سایتهایی که طرف باز کرده را در فایلی که با سیستم های امنیتی پیش رفته و ضد حریق! محافظت میشه، نگهداری میکنه و تنها کسی میتونه از اونا دیدن نماید که کلمه عبور را بدونه. از جمله این نرم افزارها میشه به Bounce و CybberSiter در سایتهای:
www.bouncefilterware.com و www.cybersitter.com اشاره کرد.

ثبت ضربات وارد بر کیبورد

عده ای از نرم افزارها نیز ضربات وارد بر صفحه کلید رو ثبت میکنن. در این صورت اگر طرف چت کنه شما میفهمین اون چی گفته، و یا اگه پسوردش رو تایپ کنه اونم ثبت میشه! خلاصه از سیر تا پیاز یارو میاد دیگه.
از جمله این نرم افزار ها میشه به KeyNab (www.keynab.com) اشاره کرد. این برنامه که گفتم اینقدر ناقولا بیده که حتی با زدن Ctrl+Alt+Delete هم نمیشه اونو دید و حذف کرد و فقط کاره خودشو میکنه و تمام نوشته ها رو ثبت میکنه.

ثبت محتوای چیزایی که نمایش داده شده

حالا ممکنه شما بخواین به محتوایی که دیگران برای کودک دلبندتان ارسال میکنن رو هم ببینین.(شما خیلی فضول تشریف دارین!) این کار با نرم افزارهای قبلی که گفتم امکان پذیر نیس. دلیلشم اگر فکر کنین میفهمین. نرم افزارهای که به ثبت صفحه نمایش میپردازند مثله یه دوربین مدار بسته هستن و هر چند دقیقه از صفحه نمایش عکس میگیرن.
از جمله این نرم افزارها میشه به Child Safe، Sentery Cam، Family Cam و اینا اشاره کرد. که خودتون برین دنبالش پیداشون کنین.
این نرم افزار آخریه که گفتم علاوه بر اینکه عکس میگیره، آشپزیم بلده! چیز نه! اشتب شد. منظورم اینه که علاوه بر عکس گرفتن، اسنادی که باز شدن و فایلهایی که مرور شدن رو هم ثبت میکنن.
تازشم، بسته هایی وجود دارن که تمام امکانات بالا رو یهو میدن، از جمله Spector Pro.